torsdag 3 november 2011

Sex timmars brus varje dag...

Inser att det var länge sedan jag uppdaterade bloggen. Kan bli så när man både bokstavligen och bildligt lever i bruset...

Mina hörapparater har nu blivit en del av vardagen. Jag har på dem minst fem-sex timmar varje dag och väljer då ett av de två brusprogrammen. Programmen skiljer sig inte mycket åt, men skönt att variera ljudet i öronen lite.

Ofta sitter apparaterna i mycket längre än så. Jag glömmer helt enkelt bort dem - och med Miniteken så har jag ett fungerande Bluetooth-headset som är kopplat till mobilen!

När det ringer svarar jag med en knapp på Miniteken. Samtalet hörs då i båda hörapparaterna och mikrofonen sitter i Miniteken. Det är riktigt smidigt. Ljudet är kanske inte det allra bästa, men väl i klass med andra Bluetooth-headset som jag testat.

Lite längre fram ska jag berätta om hur jag använder Miniteken för musik och radio...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar