måndag 1 november 2010

Bakläxa...

Ger man sig in i något nytt, ska man göra det ordentligt. Och ska man t.ex. börja med hörapparater för första gången i sitt liv, ja då ska de sitta i minst 10-12 timmar den första tiden. Även om det inte känns helt bra.

Fel!

Träffade min audionom under helgen som hittat en lucka för ett snabbt återbesök. Då fick jag en ordentlig bakläxa och en påminnelse om att lyssna bättre. Dels på min egen kropp - men också på henne.

Nu kommer jag ihåg hennes råd att hörapparaterna skulle användas några timmar till en början för att vänja öronen och inte minst hjärnan. Tänk så glömsk man kan bli...

Apparaterna har skickats till leverantören för omsvarvning så jag tar nu en kort paus. Men nästa vecka fortsätter utprovningen och testerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar