fredag 19 november 2010

Mickel med apparaterna

Nu är det över tre (!) veckor sedan jag sedan hade hörapparaterna på plats och den första testperioden känns väldigt avlägsen. De har varit på justering hos tillverkaren och det har dragit ut på tiden en del...

Efter dagens kontroll ska de nu tillbaka en vända till, men i mitten av nästa vecka är de förhoppningsvis klara.

Jag förstår mer och mer att man måste ha ett stort mått av tålamod när man skaffar hörapparater. Vi har alla våra egna unika behov och apparaterna är så avancerade att de kan anpassas i det oändliga för att verkligen fungera bra.

Detta tar tid, men det är jag beredd på. Och jag micklar hellre lite längre än använder en standardpryl som bara är sådär när man kör igång.

När apparaterna är tillbaka är luftkanalerna kortare och det ska låta mindre burkigt. Knapparna för att byta program är också större och de fyra programmen har fintrimmats.

Då gör jag en ordentlig nystart i min jakt på att slippa tinnitus... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar