söndag 8 januari 2012

Ett halvår med hörapparater och brusterapi


Nu har det gått över ett halvår sedan jag fick mina Siemens Life-hörapparater och började med brusprogrammet. Minst sex timmar per dag har jag nu haft apparaterna på plats och växlat mellan två sorters brus. Ännu syns inga förbättringar.

Trodde inte heller att det skulle gå snabbt. Minst ett till ett och ett halvt år, förklarade min audionom tidigare, behövs för att man ska kunna se något resultat. Inga garantier, men brusterapin har fungerat på många andra.

Jag är fortfarande full av förhoppning. Men det hindrar inte att jag är otålig – och lite besviken när pipandet ökar ibland i stället för att börja försvinna.

Bara att fortsätta idogt och alltid ha apparater, reservbatterier och en laddad miniTek till hands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar