fredag 27 januari 2012

Till Thailand med HolidayPhone


En av fördelarna med Minitek är att man kan ha hörapparaterna som trådlöst headset och ringa enklare med mobilen. Snart åker vi på lite semester till Thailand – och mobilen och alla prylar ska självklart med och testas i över 30 graders värme. Utan alltför mycket regn hoppas jag.

Kostnaderna för roaming blir lätt enormt stora, så därför har jag skaffat ett abonnemang från HolidayPhone som sparar pengar. Både när jag själv ringer och när andra ringer till mig.

Alla samtal till min mobil kopplas vidare till ett speciellt 08-nummer – och sedan sköter HolidayPhone ytterligare en koppling till ett lokalt thailändskt mobilnummer. Jag har fått det thailändska SIM-kortet i brevlådan och innan avresa gör jag vidarekopplingen själv.

Hoppas nu att allt fungerar utan strul. Provade förra året och då tog det någon dag innan allt var i ordning ordentligt. Men det är en smart tjänst som också fungerar i en rad andra länder.

3 kommentarer:

  1. Hej Mikael!Här är en annan kille med samma grymma namn som tyvärr också har Tinnitus. Vore kul om du ville höra av dig tillbaka, så kanske vi kunde hjälpa varandra mot detta eländiga pip/brus.

    Jag har också en blogg som jag skulle bli väldigt glad om du ville prenumerera på via mail. Du hittar den på:

    www.blogtweeter1.blogspot.com

    Där hittar du länkar till min Twitter,mina bilder på Flickr samt mina videoklipp på Youtube.

    Hoppas vi hörs!

    mvh,

    /blogtweeter1

    SvaraRadera
  2. Hejhej! Är nyfiken på hur det går med behandlingen? Har något förändrats sedan du påbörjade den?

    Kram, hoppas det blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Bra blogg och alltid kul att höra om olika metoder att behandla tinnitus. Hoppas att hörapparaterna funkar fortfarande!

    SvaraRadera